jueves, 14 de mayo de 2020

14 de mayo de 2020
¡ Buenos días!
Vamos a por el penúltimo día de la semana.
Esta semana hemos tenido videollamadas y ha sido un placer veros aunque os hemos echado de menos a los que no habéis podido.
Vamos a por ello, hoy toca lengua, inglés y sociales.

LENGUA

Aunque toca lengua como muy bien sabéis empezamos corrigiendo los deberes del día anterior.
Ahora sí comenzamos con lengua aprendiendo mas cosas sobre el verbo. En concreto la concordancia


En este enlace podéis encontrar una explicación sobre la concordancia aunque estoy segura que ya lo sabéis.

Lo ponemos en práctica. Copiamos los apuntes y realizamos los ejercicios.

ENGLISH

We saw how to use present simple. Let me remind you present simple is used for routines. Now that you know how to ask questions, and how to use affirmative and negative forms, you will be able to answer these questions. 

1. Answer these questions:

Example: What do you do on Mondays?
                  On Mondays I play the guitar

                 What does she do on Tuesdays?
                  On Tuesdays she studies English. 

a) What do you do on Wednesdays?

b) What does your mum do on Thursdays?

c) What do your parents do on Friday?

d) Whats does your friend do on Saturday?

(TIP!: You can invent the answers)


SOCIAL SCIENCE

We were classifying rocks. It is now turn to work on MINERALS. Minerals have many characteristics. We are going to focus on these four: Colour, lustre, cleavage and fracture and hardness. Pay attention to this video, and as well, you can read pg. 24 in your books ;-)




1. In your notebook define: 
(You can use your books, pg. 24)

a) Colour:

b) Lustre:

c) Cleavage and fracture:

d) Hardness: 












No hay comentarios:

Publicar un comentario